Over ons

Stichting Kattekop is opgericht om hulp te bieden aan zwerfkatten in regio Eindhoven. Renée Lukken, studente uit Eindhoven, ontdekte november 2010 een grote groep zwerfkatten bij een Mc Donald’s vestiging in de regio. De katten waren gewond, uitgehongerd en de omstandigheden waren schrijnend. Renée ging op zoek naar hulp voor deze dieren, maar helaas kon er door de plaatselijke instanties geen hulp geboden worden.

Renée Lukken besloot het heft in eigen handen te nemen en zelf iets op te zetten om de zwerfdieren te helpen. Ze is begonnen met het vangen van de katten voor neutralisatie. De kittens en tamme katten werden ondergebracht bij verschillende opvanglocaties in de regio, de verwilderde katten werden teruggeplaatst en bijgevoerd. Toen dit particuliere initiatief steeds meer bekendheid vergaarde, kwamen er ook steeds meer noodkreten binnen van mensen die hulp zochten voor zwerfkatten.

Om aan de vele hulpvragen te kunnen voldoen en de oplopende kosten te kunnen dragen, heeft Renée, samen met enkele enthousiaste vrijwilligers, Stichting Kattekop opgericht. De stichting heeft ten doel het verlenen van hulp aan verwilderde zwerfkatten en het verrichten van al hetgeen met vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

Stichting Kattekop werkt nauw samen met Kittenopvang Miauw voor de opvang van verwilderde zwerfkittens. Zwerfkatten die om allerlei redenen niet terug kunnen worden geplaatst op de vangplek, kunnen blijvend terecht bij Stichting Dierenthuis. Voor de neutralisatie en behandeling van de zwerfkatten werkt Stichting Kattekop samen met Dierenkliniek Bakel.

Wilt u meer informatie over Stichting Kattekop? Of wilt u een bijdrage leveren als donateur of vrijwilliger? Neem dan contact met ons op.

Voor het laatste nieuws houd onze Facebookpagina in de gaten en klik hier: Facebook Stichting Kattekop.

Stichting Kattekop

• Rekeningnr.: 6034239 t.n.v. Stichting Kattekop