Zwerfkatjes in Nederwetten

Gepubliceerd: 24 jul 2014

Vandaag zijn we hulp gaan bieden in Nederwetten. Daar is een tijdje terug een poes komen aanlopen bij een oudere mevrouw. De poes was uitgehongerd en de mevrouw is haar gaan voeren. De poes was erg schuw en bleef op afstand. Maar ineens kwam de poes langs met een verassing. Ze had namelijk drie kittens bij zich die vol smaak kwamen mee eten van het lekkere voer van de mevrouw.Haar dochter is via via bij ons terecht gekomen en heeft ons om hulp gevraagd. Ze was bang dat de situatie uit de hand ging lopen en er binnen de kortste keren weer een nest geboren ging worden. (En terecht!, want zo gaat dat helaas.)

We hadden de moederpoes snel gevangen. Deze laten we steriliseren en plaatsen we na herstel terug bij de mevrouw waar ze goed gevoerd wordt. De poes is verwilderd en doodsbang van mensen dus die zal ook erg blij zijn als ze weer thuis is. De mevrouw is ook blij dat ze terugkomt, want ze was er inmiddels aardig aan gehecht.

De kittens zijn alle drie verkouden. Een van de kittens had zelfs een ernstige longontsteking en hoge koorts. We zijn met hem naar de dierenarts gegaan en ze krijgen nu medicatie. De kittens hebben we later allemaal naar Kittenopvang Miauw kunnen brengen.
[facebook_like_button]