Tara’s zwerversbestaan is voorbij

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

Dit is Tara. Tara zwierf al maanden rond in een woonwijk in Eindhoven. Een half jaar geleden ontdekte mensen haar met twee pasgeboren kittens in hun schuur. Deze mensen hebben met liefde voor het kersverse poezengezinnetje gezorgd, maar na een aantal weken was Tara ineens vertrokken. De twee kittens vonden hun thuis bij deze mensen, maar moederpoes Tara was spoorloos.

Ze hadden Tara een aantal maanden later nog een paar keer gespot, maar iedere keer was ze weer snel weg en gedroeg zich erg schuchter. Sinds een paar dagen kwam ze ineens weer echt in de tuin en at ze uitgehongerd het neergezette voer op. Wij zijn snel actie gaan ondernemen en konden Tara gelukkig snel pakken vanavond. Tara is uitgeput en uitgehongerd en heeft her en der wat wondjes en zat vol ongedierte. Het arme ding heeft een hele bak brokken opgeschrokt en daarna nog een schaal met natvoer.

Tara is helaas niet gechipt op ook nergens als vermist opgegeven. Een half jaar geleden hebben de mensen waar ze is komen aanlopen al de hele wijk doorgevraagd of iemand wist van wie ze was. Maar ze is helaas van niemand.. Arme Tara, zwanger aan de kant gezet? Tara is door de dierenarts geschat op ongeveer drie jaar oud. Ze is bij onze dierenarts gesteriliseerd, ingeënt en gechipt. Ook is ze gelukkig negatief getest op FIV/FelV (besmettelijke, dodelijke kattenziektes). Binnenkort mag ze door naar Stg. Kittenopvang Miauw. Vanuit daar zal later gezocht worden naar een permanente mand.

[facebook_like_button]

Door: mylene de vries

Datum: 21 mrt 2014

Ik heb contact gehad met Gonnie van Stg. Kittenopvang Miauw. Ik heb interesse in Tara maar wil weten of het geen probleem is voor Tara dat ze alleen bij mij achter het huis naar buiten kan op een terras met omheining. Ik woon in een buurt met veel verkeer dus vandaar alleen via katteluikje naar het terras (4mx4m) Ik heb verder een groot huis met 3 verdiepingen en ze komt in een heel warm nest qua liefde:-) maar wellicht is het voor een buitenkat zoals Tara toch zielig dat ze alleen het terras als buitenplaats heeft? Groetjes Myl

Door: Stichting Kattekop

Datum: 23 mrt 2014

Ik zie je reactie nu pas Mylene. Ik weet dat je Tara vandaag bent gaan ophalen bij de opvang en haar een warm, nieuw thuis geboden hebt. Dus voor de vorm nog even dit antwoord 🙂 Heel veel geluk samen!