Frankie van een vakantiepark

Gepubliceerd: 16 apr 2014

Maak kennis met poesje Frankie. Dit kleine schatje zwierf rond op een vakantiepark in Mierlo. Op dit park hebben wij al vele katten weggevangen de afgelopen jaren en na de laatste poes met kittens eind augustus 2013, leek het toch eindelijk “klaar” te zijn daar.

Alle eerder gevangen katten waren zwart-wit en leken sprekend op elkaar. Kleine Frankie is zoals je kunt zien, niet zwart of wit of zwart-wit. We vrezen dan ook dat er een nieuwe poes is aan komen lopen / achtergelaten, wie zal het zeggen.. die daar haar nest geworpen heeft. Volgens medewerkers van het vakantiepark lopen er nog twee rode katjes rond en waarschijnlijk dus ook een moederpoes..

Frankie is niet meer zo heel jong, dus ergens midden in de winter geboren. Wonderbaarlijk dat ze het gered hebben aangezien er in de winter bijna geen bezoekers op het park zijn en dus ook zo goed als niets te eten. Frankie was toen wij gingen vangen  helemaal alleen zonder familie op pad en was een vakantiehuisje binnengelopen. We hopen toch gauw te kunnen ontdekken waar de rest van het gezinnetje is.

Wij zagen dat Frankie haar pootje wat raar hield en zijn direct naar onze dierenarts in Bakel gegaan. Hier bleek dat er pezen en banden in haar pootje kapot zijn, waardoor het te flexibel is. Frankie heeft een spalk gekregen en we hopen dan ook dat dit gaat helpen. Over een weekje kan ze, als ze aangesterkt is gesteriliseerd worden.  Frankie kon gelukkig terecht bij Kittenopvang Miauw voor verdere opvang.

[facebook_like_button]